Nyitólap :: Hórusz története :: Bemutatkozás :: Az ezoterika alapfogalmai :: Akasha krónika :: Kártyajóslás :: Asztronumerológia :: A Numerológia alapjai :: Sorselemzés :: Kapcsolat elemzés :: Szeretetösztön & szexualitás
Szerelmi kötésről
::
A
boldogsághormon hatása
::
Lelki tanácsok
::
Gyógyítás
::
Lelkünk
titkai ::
Átok és rontáslevétel
::
Szellemlények
::
Megszálló szellemek
::
Szellemlények osztályai
::
Karma
::
Árjegyzék
Szeretetösztön
(Erósz) és szexualitás:
A szeretetösztön, azaz
1Erósz
nem más, mint a világ tárgyaival való egyesülés utáni vágy, hogy
transzcendáljuk (isteniesítsük)
elválasztottságunkat, és legalább egy pillanatra megéljük a nem
dualitás, vagyis az elveszett egység extázisát, örömét és boldogságát.
(1Erósz
a szerelem és a szexuális vágy istene a görög mitológiában)
Az ember valós feladata:
Az emberi psziché
alapvetően és öröklötten növekvő, fejlődő tendenciájú. S az élet
egyfajta utazás, mely a fejlődés, integráció és szintézis irányába
mutat. Több kultúra és több vallás is alapvetően megfogalmazza, hogy az
ember feladata az érés, kiteljesedés és az
2egység
felé való törekvés.
Továbbá azt is, hogy az ember (az élet) valós célja: kideríteni, hogy
„ki vagyok én”, „mi dolgom a világban”, „honnan jöttem és hova megyek”,
„mi az élet értelme” vagy akár „mi ennek a pillanatnak (történésnek) az
értelme”. Bár az említett gondolatok a létért való küzdelem
mindennapjaiban nagyon kevés embernek a fejében fordulnak meg, ezek
mégis az élet „rejtett” - azaz nem tudatos - mozgatórugói közé
tartoznak.
(2Egység
= világunk duális - jó és rossz, férfi és nő, nappal és éjszaka, stb.)
Szerelem és szexualitás:
A szerelem, a
legszebb emberi érzés, keresése, vágya pedig örök és kortalan, mivel az
emberek jó részében számtalan csalódás után is újra éled a vágy annak
megtalálására, megélésére. A miért és a valós ok a tudat elől rejtett,
ugyanis az emberek szerelmi vágya nem kifejezetten a fizikai társuk
megtalálására vonatkozik. Sokkal inkább arra, hogy megtalálják lelkük
másik felét - amit a paradicsomból - ahol még egység „uralkodott” - való
kiűzetéskor elveszítettek, és akivel egyek lehetnek és, ha csak
látszólag is, de kiléphetnek a dualitásból. Fentiek alapján egyértelmű,
hogy az ember vágya a beteljesült szerelemre nem más, mint az,
hogy megtalálja a másik felét, akivel lélekben egy lehet. A beteljesült
és jól működő szerelemi kapcsolat pedig az embernek azon hite és érzése,
hogy megtalálta lelki társát, azaz a másik felét.
A szerelmesek szexuális
egyesülésük alkalmával - ha csak pillanatokra is - de eggyé válnak és
kilépnek a dualitásból - tehát az ő szexuális egyesülésük az említett
eggyé válás „hétköznapi” módja, vagyis az elveszett egységnek a földi
megélése. Tehát a szerelmesek szexuális
egyesülésének rejtett (azaz nem tudatos) célja egyértelműen az, hogy
eggyé váljanak azzal, akit szeretnek, és ezáltal kilépjenek a
dualitásból. Köztudott, hogy szerelem esetén intenzív a szexualitás, és
az aktus megélése is jóval intenzívebb, nos, ennek a valós oka nem az,
hogy ez esetben erősebb a szexuális késztetés (erősebb a libidó). Hanem
az, hogy a szerelmesek szinte egymásba kívánnak olvadni (azaz eggyé
szeretnének válni a szeretett személlyel). Tehát a szerelmesek
eggyéválási vágyát a dualitásból való kilépésnek, az egység megélésének
ösztönös vágya generálja.
Az egyház és a szexualitás:
Fentiek egyértelműen megcáfolják a történelmi egyházak azon tételeit, mely szerint az
isten a szexualitást csupán gyermeknemzési célra adta az embernek.
Hiszen a szerelemből fakadó aktus nem más, mint az egység megélésére
tett kísérlet. A szerelem érzése pedig attól oly „csodás”, hogy az ember
úgy érzi, egy azzal, akit szeret és így - ha csak látszólag is - de
kilép a dualitásból. Tehát józan gondolkodással felismerhető, és
elfogadható az, hogy az isten azért adta a szexuális egyesülés vágyát az
embernek, hogy szerelemből fakadó egyesüléskor, ha csak pillanatokra is,
de megélhesse az elveszett egység - a nem dualitás - érzését. Bár a szereteten
és szimpátián alapuló szexuális egyesüléskor hiányzik a szerelem estén
kialakuló, rejtett eggyéválási motiváció, és az ember még látszólag sem
képes kilépni a dualitásból. Ez nem véletlen, ugyanis itt a valós cél, a
pillanatnyi öröm, és boldogság megélése a valós cél. Ugyanis az
aktus ilyenkor boldogsághormont termel,
mely hozzásegíti az embert ahhoz, hogy a nehézségek ellenére is értelmét
lássa az életnek.
Elérhetőség:1181
Budapest, Havanna u.
Sámuel jós, numerológus & terapeuta
Bejelentkezés:
+36-20-344-1742
A Hórusz
Jósda
Budapesten
működik! |